הורד קובץ
צב"ש יצרה אסטרטגיות שיווקיות, עסקיות ושל פריסה ללוגיט ויצרה את תמונת העתיד של החברה ודרך הפעולה.
טור סיכום שנה ותחילת שנה
התייחסות לחוו״ד בסעיפים 13-19
התנהגות צרכנית בשוק ההסעדה/ ברים אחרי הקורונה...
תמונת מראה לשוק הסופרמרקט היום ושנים קדימה
החברה מגדירה 12 סוגים של מרכזים מסחריים בחלוקה לקניונים (מרכזי מסחר סגורים), למרכזי מסחר פתוחים ולמרכזים מיוחדים ואשר ייעודם נקבע על פי מיקומם ו/או ייעודם/נושא...
הרצאה לאיגוד הדירקטורים בישראל - תקציר
המאמר מציג ממצאים מפתיעים על בסיס סקרי שוק שוטפים שמבצעת החברה גם בשוק ההסעדה ובתי הקפה + סקר לקוחות אינטרנטי שבוצע בחודש 10.2020 בקרב מדגם של למעלה מ-1,000 נסקרים
החברה פועלת ליצירת יוזמה חדשה של מתן פטור ממע"מ על קניות שיבוצעו בשעות הלילה
הרצאתינו "האם עולם הנדל"ן המניב נמצא ב"הפרעה"? ובחיפה ובצפון..." תתקיים ביום שני, 21.12.20 בשעה 16:55
סקירת שוק של תפקוד הרחובות בתל אביב היום .vs לפני שנתיים השדרוג שמבוצע עתה במרכזי הערים בעולם מול הנדרש והאפשרי בישראל
סקירת שוק של תפקוד הרחובות בערים בישראל היום .vs לפני שנתיים השדרוג שמבוצע עתה במרכזי הערים בעולם מול הנדרש והאפשרי בישראל
ניצחנו! החוקר של התכנית קיבל את הטיעונים הכלכליים ותכנוניים שלנו לבחינה מחודשת של התכנית
סקירת שוק זו מציגה את העובדות על שדרוג והעצמה של מרכזי ערים בעולם ובישראל עד למשבר הקורונה, את התהיות ביחס ל"מחר" = תקופת "פוסט הקורונה", הערכות לצפוי והדרך לשדרוג והעצמה.
סקירת שוק זו מציגה את העובדות על תפקודו של ה"משולש הירושלמי" עד למשבר הקורונה, את התהיות ביחס ל"מחר" = בתקופת פוסט הקורונה
עד משבר הקורונה - כמה בנו? היכן? למי? באלו מחירים? מה צפינו שיקרה? בתקופת "פוסט הקורונה" - האם ובאיזה אופן הכמויות, הסוגים, הפריסה המרחבית תשתנה? מה המשמעות על המבנה המרחבי של ישראל? מה יהיו המחירים ומשכי הזמן והאם שיטות התשלום ישתנו? האם עתה ייוצר עירוב השימושים האמיתי -"חי-טק"? ומה נדרש?
סקירת שוק המציגה את העובדות על שוק הלוגיסטיקה / האחסנה עד למשבר הקורונה, את התהיות ביחס ל"מחר" והערכות לצפוי
בשנת 2018 נמכרו בישראל כ-17.1 מיליון כרטיסי קולנוע - ירידה לראשונה מתחילת העשור. משמע, בממוצע כל אדם בישראל קנה 1.9 כרטיסים בשנה (בשנת 2006 - 1.2). ללא המגזר החרדי והערבי - כ-2.8 כרטיסים וללא המגזר החרדי בלבד - כ-2.1.
בפועל, לפי דיווחי התאחדות בתי הקולנוע, המספר בפועל היה נמוך יותר...
העובדות על שוק המשרדים עד למשבר הקורונה, את התהיות ביחס ל"מחר" והערכות לצפוי
האם התחרות הכלכלית בין הערים בישראל הינה הוגנת בתנאי הפתיחה שלה? והאם המדינה נדרשת לצמצם את הפער בין התמורות שמקבל תושב של עיר עשירה לעומת זה של עיר ענייה? ומה נדרש כמדיניות לבצע "מחר"?
היום כ-92% מהנסקרים נמנעים ממקומות ציבוריים עד כמה שניתן - בדומה לסינים . כ-39% מעריכים כי ימשיכו לעשות זאת בעוד חצי שנה - מנקודת המבט של היום, ו"מתוך הסגר" השיעור גבוה מאוד. באם אכן, שיעור זה יישמר, החיים ישתנו ועמם אופי והרגלי הצריכה וההתנהגות. מצב זה יחייב את המרכזים והרשתות לעשות "רי סטארט" לדרכי השיווק והמכירה.
"מחר" צפויים 2 גורמים שישפיעו על ההתנהגות והצריכה של מוצרי הסעדה מול מוצרי הסופרמרקט
עם לידתה של הקורונה נולדה ההזדמנות אליה התפללו הקמעונאים בישראל זמן רב והיא חזרת הצרכנים ה"בייתה". יש מי שהשכיל לזהות זאת ולבצע מהלך מידי של קירוב הלקוחות אליהם, לייצר מבצעי מכירות גם דרך אתרי האון-ליין שבבעלותם ומשלוחים. אחרים עסקו בנבואות זעם של עליית מחירים...
מצגת - האקדמיה למחקר ויישום שמאות מקרקעין בישראל
עין בוקק 4.3.2020
המציאות ברורה וידועה!
למרכזי מסחר, רשתות ופעילויות - ניטור מספר המבקרים, מאפייניהם, מוצאם וזמן שהותם במרכז שלכם ואצל המתחרים
חברת צ׳מנסקי בן שחר ושות׳ עם מר דב גנאור פתחו ישות חדשה שמספקת את המידע והתובנות הנגזרות מהן
תכנון עירוני ואזורי - ניטור אותות סלולריים של מספר אנשים, מאפייניהם, מוצאם וזמן שהותם באתר נתון
מצ"ב טעימות מסיור מקצועי בשווקי הנדל"ן המסחרי, הקמעונאות והבילוי באוסטרליה ובהונג קונג.
נשמח לייצר גם לכם אסטרטגיות שיווקיות מפורטות תוך יצירת קונספט ותמהיל חדשני ומחדש.
הפואנטה
מלחה בקטגורית הקניונים ו-G כפר סבא בקטגורית הפאוור סנטרים הם המנצחים של מדרג מרכזי המסחר לשנת 2019.
המרכזים והחנויות נדרשים עתה גם להתאים את הקונספט, המוצרים, השיווקֿ, המסר הפרסומי ודרך השירות במטרה לפגוש את הצרכנים החדשים.
אחרים ציטטו והכריזו: "המרכז המסחרי "מת" וצפויים למרכז המסחרי חיים חדשים!" - "התכליות החדשות - בילוי, פנאי, הסעדה וגם... מסחר".
ל"כולם" ברור שהמסחר הפיזי החדש יידרש לייצר אצל הלקוח חוויה רגשית שתניע אותו לבלות וגם לקנות. קנייה בלבד נעשית ותעשה במקום אחר! כלומר, עברנו לפנייה לרגשות ולתשוקות שמניעות ומלוות את ה"לקוח החדש" בבילוי שהוא גם קנייה.
המקומות הבאים של משרדים במטרופולין תל-אביב וברקע, מידע כמותי מבוקר ומפורט
מצגת לאירוע שוק המסחר האלקטרוני של גלובס - ״עושים שוק״
מטרופולין תל אביב מוביל בהיצע שטחי המשרדים הנבנים בו לאורך כלל התקופה, כאשר בממוצע כ-60% נבנו בו...
הקניות ברשת הולכות ומתרחבות, אמזון נכנסת לישראל ומאתגרת את הקמעונאים והקניונים, איך יכול העסק להיערך כדי לנצל בדרך מיטבית את היתרונות של החידושים הטכנולוגיים? איך על העסק להשתנות כדי להתמודד טוב יותר?
בישראל כיום 424 מרכזים מסחריים מסוגים שונים ובשטח כולל של כ-4 מיליון מ"ר ברוטו (ללא שטחי חנייה):
סך שטחי המסחר הקמעונאי בישראל - כ-10 מיליון מ"ר (ללא שווקים נודדים וחלקיים). כיום בישראל כ-8.9 מיליון נפש, כלומר בפועל קיימים 1.12 מ"ר של שטחי מסחר לנפש
קיים היזון חוזר חיובי - ״החזק מתחזק בעוד החלש נחלש״ = ״מעגל העוני של הערים״
מצגת מועידת הקניונים 2014
הרצאה ל"קניוני עופר" המתארת את המגמות, הטרנדים והשינויים המהירים המתרחשים בשווקי המסחר.
מעבר הצרכנים לרכישות "קטנות" ו"קרובות" יקטין בהכרח את זמן השהות הממוצע בסופרמרקט - רשתות הנוחות נדרשות ללמוד מהשווקים ולייצר "חוויית רכישה" ומגוון מוצרים שיאריכו את השהות.
מה נדרש לבצע מחר בבוקר?
ממועד הקמת קניון עזריאלי ברמת גן וכל מאות המרכזים אחריו, עברו הלקוחות ממרכזי הערים אל הקניונים הגדולים (עשרות אלפי מ"ר של שטחי מסחר, בילוי ושירותים במקום אחד). הקניונים המנוהלים וה"ממוזגים" סיפקו גם היצע מקומות חנייה זמין (שנמצא במחסור במרכזי הערים). באותן שנים הרחובות "הוזנחו" ו"ננטשו"
עודף שטחי המסחר באופנה + קניות מתעצמות באון-ליין + "השמיים הפתוחים" מחייבים את כל המבקשים לשרוד לחשב "דרך מחדש".
המאמר וסקירת השוק שמפורטת להלן מציגים את המצוי והצפוי בשוק, ואת העובדה שהצרכנים ובעלי הנדל"ן המסחרי מצפים לבשורה השיווקית החדשה שאינה מגיעה!
כשהכסף זול, קונים מעבר ליכולת
מחוזות מרכז, תל אביב וחיפה מאופיינים במספר רב של בתי דיור מוגן ובתי אבות (כ-70% מסך המיטות בבתי האבות וכ-80% מסך יחידות הדיור המוגן הפרטי).
הקניונים והפאוור סנטרים תופסים כ-75% מסך שטחי המסחר במרכזים וכ-49% ממספרם
גם להימצאות הרשתות בקטגורית הסעדה מוגדרת השפעה מקדימה על פוטנציאל ההגעה
"טעימות" מהחידושים בנדל"ן המסחרי העולמי
הסיפור והעובדות של עולם מרכזי המסחר בישראל
עם פיתוח שטחי ומרכזי מסחר נוספים ובכל מקום, הלקוחות מוכנים (וצריכים) לנסוע פחות על מנת לבקר במרכז או במוקד מסחרי (אלא באם הוא מיוחד ושונה - תמהיל וקונספט!)...
בידי משקי הבית במרחב העיקרי כוח הקנייה החודשי של כ-94 מיליון ₪, משמע מעט כוח קנייה חודשי דולף אל מחוץ למטרופולין...
עד שנת 2017 יפתחו עוד 40 מרכזים שכונתים מה"דור החדש"
תיירות בישראל ובירושלים: היום והצפוי
מצגת מיום העיון בנושא מסחר קמעוני בתוצרת טרייה של משרד החקלאות ופיתוח הכפר
התיירות בישראל במגמת עלייה. בשנה 2012 ביקרו בישראל כ-3.5 מיליון מבקרים - שיא מאז קום המדינה
קברניטי באר שבע נדרשים להכנת תוכנית לענף המסחר לעירם. זה צורך על מנת שבאר שבע לא תהיה ראשון לציון
כוח הקנייה ש״נכנס״ - בעיקר לגלילות
כוח הקנייה ש״דולף״ - בעיקר להוד השרון ולבני ברק/רמת גן
ברחובות מעט מכולות ופיצוציות, בגלל ריבוי חנויות סופרמרקט ושוק
הנוחות אל מול הדיסקאונט
אוכלוסיית מרחב אשדוד וסביבותיה (להלן: "המרחב") בעשור האחרון גדלה בכ-18%...
הדו"חות הכספיים השנתיים של חברות הנדל"ן הציבוריות כוללות נספח הערכות שווי של נכסי הנדל"ן העיקריים ברשותם (עיקריים, כי חלקם מוסתרים ובאופן שאינו תמיד ברור). היות ומדובר בנדל"ן, במרבית המקרים, את הערכות השווי של נכסי הנדל"ן עורכים כיום שמאים ועל הערכה זו מתבססים משקיעים במספר מצבים (גם של נכסים פרטיים)...
רמות ביקושים גבוהות לדירות קטנות בלב תל אביב המיועדות כהשקעה - אלה מושכרות לסטודנטים ולצעירים אשר רוצים "לחיות ב- "TLV ו/או משמשות כדירות בהשכרה על בסיס שבועי לתיירים...
גם שוק המשרדים בחיפה נם בעשור האחרון
מימוש לא מבוקר של שטחי משרדים בתל יחולל גידול בהיצע הריק ובמחירים שאינם כלכליים לבעלי המגדלים וליזמיהם. מאמר זה מתאר את העובדות והקביעות שבבסיס הערכה זו.
מאזני הביקוש וההיצע של בתי מלאכה ותעשיה זעירה בערי ישראל
שכר דירה חודשי מבני מסחר ומשרדים בסבבת התחרות של צומת ביל״ו, והיצע המסחר הקמעונאי בצומת ביל״ו וסביבותיה
ממצאי בחינה המתארת את פריסת סניפי הבנקים בתל אביב בצוברים - קיים סדר מרחבי ברור
ועידת השלטון המקומי ה-3 של בית הספר לממשל ולמדיניות ע"ש הרטוך, אוניברסיטת תל אביב
הגעת לסוף הרשימה
מגדלי מת"ם, ת.ד. 15009. מת"ם חיפה, מיקוד 3508409. כל הזכויות שמורות, .
Dotan-Lidgi | Design & production